Raportul „Știința deschisă în Polonia 2014: diagnostic”

raport PON engVă prezentăm versiunea în limba engleză a raportului „Știința deschisă în Polonia 2014: diagnostic”, pregătit de echipa Open Science Platform. Această lucrare este doar un puzzle al imaginii Accesului Deschis în Europa, o analiză a comunicării științifice, dar autorii speră că ar putea fi utilă pentru cercetători și alte persoane interesate de OA.

Scopul raportului este de a prezenta o imagine cuprinzătoare de ansamblu a stării actuale a științei poloneze deschise. Sunt prezentate contextul instituțional al științei deschise în Polonia analiza aspectelor juridice, infrastructura electronică curentă a Accesului Deschis. De asemenea, raportul rezumă rezultatele cercetărilor teoretice și prezintă o sinteza a revistelor științifice poloneze.

Imaginea prezentată în raportul arată punctele forte și limitele ale Accesului Deschis în Polonia. Modelul OA specific pentru Polonia se bazează pe inițiativele editorilor de reviste științifice, pe activitatea unui grup de cercetători, instituțiilor care gestionează arhive deschise. În Polonia încă lipsesc strategii și politici OA instituționale, atât la nivel guvernamental cât și la nivel instituțional. Numărul de publicații în OA este în creștere. Potrivit raportului, în Polonia în anul 2014 au fost 947 de reviste OA.

Raportul este disponibil pe site-ul http://pon.edu.pl/index.php/nasze-publikacje?pubid=16.

Mesaj distribuit în reţeaua EIFL.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Educaţie şi cultură. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s